lizaencas.reismee.nl

Thailand en Laos

Sawatdii!!

Op 19 april zijn we na een prima vlucht van 9 uur aangekomen in het snikhete Bangkok. Vanuit het vliegtuig richting ons hotel gegaan. We hebben ons zelf een beetje verwend in Bangkok door een heerlijk luxe hotel te boeken. Het hotel was echt prachtig met een mooie kamer op de 11e verdieping, lekker zwembadje en vriendelijke mensen. We zijn 5 dagen in Bangkok gebleven omdat we hier ook ons visa voor Vietnam moesten regelen. In deze 5 dagen hebben veel van de stad kunnen zien zoals het 'Grand Palace', waar enorme gouden tempels te vinden zijn. Ook zijn we een ochtend naar de Chatuckak weekend market geweest waar ze echt alles verkopen! Natuurlijk ook even de enorm grote shoppingsmalls bezocht. De laatste dag in Bangkok zijn we richting de Floating market geweest, een bijzonder iets om mee te maken. Iedereen drijft met kleine bootjes rond om zo spullen te verkopen. Na de floating market zijn we richting de 'Bridge over the river Quay' geweest, erg indrukwekkend om te zien. We hebben die dag afgesloten met een bezoekje aan een 'Tiger Temple' waar we tijgers hebben kunnen aaien. Van zo'n druk dagje worden je voeten natuurlijk erg moe, dus een heerlijke voetmassage laten doen voor wel 3 hele euro's!

Vanuit Bangkok hebben we de nachttrein richting Chiang mai genomen, het noorden van Thailand. Voordat we vertrokken hoorde we al dat er een ongeluk was gebeurd met een trein voor ons, dus de reis kon 'iets' langer duren. De reis zou eigenlijk 12 uur met de trein duren maar we hebben er uiteindelijk 21 uur in gezeten! Maar niks te klagen, er werd savonds voor je een heerlijk bedje opgemaakt en tijdens die 21 uur hebben we onze reis door Zuid Oost Azie een beetje kunnen plannen. In de trein gezellige andere Nederlanders ontmoet, Sanne, Wesley en Luky en besloten om met zijn alle richting Julie's guesthouse te gaan in Chiang Mai. Prima Guesthouse met vriendelijk personeel. Daar hebben we besloten om met zijn alle meteen maar een 'jungle tocht' te boeken voor 2 dagen. Dus de volgende dag vertrokken we met zijn allen richting de jungle, met nog 2 andere Nederlanders, Duitsers en zelfs 2 mensen uit Alaska. In de tuk-tuk richting de jungle was het meteen gezellig. Onze eerste stop was bij een olifantenkamp waar we ook allemaal een ritje op een olifant hebben gemaakt. Dit was een bijzondere ervaring maar we hebben afgesproken om dit nooit meer te doen omdat we het tocht wel zielig voor de olifanten vonden. Vanaf onze eerste stop zijn we 4 uur lang bergopwaarts in 40 graden gelopen, erg zwaar!!! Waarna we in een klein bergdorpje kwamen waar we gingen overnachten. We werden vriendelijk ontvangen en er werd een heerlijk diner (red curry) voor ons gekookt. De volgende dag zijn we weer vroeg op pad gegaan om verder door de jungle richting een mooie waterval te lopen. Vanuit daar zijn we gaan raften op de rivier, was erg lachwekkend aangezien het nu het 'dry season' is dus de rivier erg laag staat. Ook nog even op een bamboe raft gezeten, dus was een bijzondere ervaring. Daarna zijn we terug gegaan richting Chiang Mai waar we de volgende dag scooters hebben gehuurd om de Tempels te gaan bekijken. Heerlijk dagje gehad zo op de scooters, was wel even wennen de eerste 10 minuten tussen het chaotische Thaise verkeer.

Vanuit Chiang mai zijn we richting Chiang Kong gegaan waar we de grens naar Laos hebben overgestoken. Alles ging op zijn gemakje dus na 2 uur wachten waren we erg blij met ons visum. In Laos zijn we meteen op een slowboat gestapt om zo over de mekong rivier in twee dagen naar Luang Prabang te varen. Twee supermooie dagen gehad op de boot, was echt bijzonder. De laatste dag werd er alleen een zieke vrouw (malaria) aan boord gebracht omdat dit het enige vervoersmiddel is voor de mensen die aan de rivier wonen. De vrouw heeft de reis naar het ziekenhuis helaas niet gehaald, en is helaas aan boord overleden. Op dat moment werden we even met beide benen op de grond gezet en besefte we hoe goed wij het in Nederland hebben.

In Luang Prubang zijn we 3 nachten gebleven, een heerlijk stadje waar de franse invloeden goed te zien zijn. Maar wat was het heet daar! Dus we waren blij dat er mooie watervallen in de buurt waren om heerlijk af te koelen. Vanuit Luang Prabang zijn we met de bus richting Vang Vieng gegaan. Een bijzondere busreis door kleine bergdorpjes en alleen maar hele maar dan ook echt hele slechte wegen. Weinig asfalt en veel off road. Ook zat er achter ons een Local die autoziek werd dus die heel de reis heeft zitten overgegeven. Ook liet ze nog even haar zakjes waarin ze had overgeven vallen wat voor veel paniek in de bus zorgde. Maargoed ook deze reis hebben we weer overleefd :)! Wel hebben we meteen de dag erna een vliegticket richting Vietnam geboekt wat 1 uur vliegen is inplaats van 24 uur in de bus te moeten zitten.

In Vang Vieng hebben we met onze engels vrienden een flink avondje doorgehaald bij alle gezellige barretjes in Vang Vieng. De volgende dag hebben we daar het 'rocket' festival meegemaakt. Dit doen alle mensen in laos om zo het begin van het regenseizoen te vieren. Heel de dag door worden eigengemaakte raketten de lucht ingeschoten om zo de regengoden wakker te maken. Erg leuke dag gehad!

We zijn nu in Vientiane, de hoofstad van Laos. Dit is tot nu de saaiste hoofstad die we gezien hebben, er is echt niks te doen. Maar gelukkig vliegen we morgen richting Hanoi in Vietnam. Erg veel zin in!!

Laa kawn!!

Lies & Cas

p.s. Cas voelt zicht net een beroemdheid hier, iedereen wilt met hem op de foto omdat die zo groot is!

Hennie & Els

Het is weer genieten om jullie foto's te bekijken en het verhaal erbij te lezen! Prachtig gewoon! Veel plezier nog verder en cheers (foto's met een kopje thee of een blikje cola zitten er verdacht weinig tussen vinden wij.....). ;-)

Elly en Arno

Wat alweer een schitterend verhaal. Ik heb de pagina ook nog eens doorgestuurd naar Marel en Arnout. Zij bezoeken Thailand in hun zomervakantie in juli. Met jullie ervaringen kunnen zij zeker iets doen!
Tot het volgende verhaal!

Thea en René

Geweldig om te lezen dat jullie het nog steeds goed naar de zin hebben! Prachtige foto's! Lijkt me toch wel eng om tijgers te aaien? Dapper hoor!

anky en kees

wat een mooie foto's weer en leuke verhalen. geniet er lekker van het is zo voorbij dikke kus van het thuisfront

saskia

Hey jongens klink weer goed ! Misschien moeten we volgende keer ook maar naar azië gaan ! Maak veel foto's en onthoud alles goed want ik ben erg benieuwd naar alle verhalen ! Xxx

Charley

Maties! Wat een mooi verhaal weer en gave foto's!! Moet zeggen dat jullie Thaise avonturen heel herkenbaar zijn..;) Veel plezier in Vietnam en geniet er nog van! xxx

joop

Lies & Cas
wat weer een geweldig verhaal en hele bijzondere ervaringen. Gelukkig ben je nu niet meer in dat saaie Vientianne maar in het enerverende Hanoi, dat zul je zeker niet als saai ervaren en wacht maar tot HoChiMin city. Groetjes en nog heel veel plezier samen.

Ellis en Hugo

Gelukkig gaat het eten en drinken onverminderd door ;-).
Weer leuke verhalen bij mooie avonturen en prachtige foto's. Blijf genieten!

Brigitte, Serge en Noa

Wow,wow, wow, ook al reageren we niet veel, we volgen jullie wel. Wat een supergave reis en prachtige foto's. Het lijkt zo kort geleden dat het afscheid bij Heid en Nol was en jullie hebben al zoveel landen gezien en meegemaakt. Noa vindt het overigens nu wel erg lang duren, ze vroeg zaterdag nog hoe lang het duurt, maar ik kan me zo voorstellen dat het jullie niet lang genoeg kan duren! Geniet van Laos, lijkt me helemaal geweldig, tot de volgende keer.

Heel veel liefs van Serge, Brigitte en Noa

Simone

Wat een super reis zijn jullie aan het maken zeg! Jullie verhalen klinken echt leuk en jullie beleven zulke leuke dingen. De foto's zijn echt super mooi! Zulke mooie landen en uitzichten!

Geniet er nog maar van!

X Simone & Rewi