lizaencas.reismee.nl

Noorder eiland Nieuw Zeeland

Daar zijn we weer, eindelijk internet gevonden om onze site weer eens up to date te maken. In Singapore op het vliegtuig naar Auckland gestapt. Toch weer een 10 uur durende vliegreis met een landing waarbij aardig wat turbulentie was.

In auckland aangekomen hebben we heerlijk geslapen in het Jucy hotel. De dagen erna de stad rond gelopen, mount eden beklommen waarbij we een prachtig uitzicht over Auckland hadden, naar het strand bij mission bay geweest en voor de rest heerlijk aan de haven wat drankjes gedaan. Ook hebben we Karlien gezien die we van de NHTV kennen, die werkt nu in het Hilton in Auckland.

Vrijdag 10 februari hebben we de camper opgehaald, een toyoto Van is de komende 4 weken ons mobile huisje. Prima camper met een koelkastje en fornuisje om zo rond te touren in nieuw zeeland. Vanuit Auckland zijn we richting Coromandel gereden. Een mooie kustweg met lange witte zandstranden waar bijna niemand te bekennen is. De 1e overnachting met de camper was meteen bijzonder, stonden op een camping met nog 2 andere busjes aan een stromend riviertje en Caspar heeft zelfs 's avonds zijn eigen kampvuurtje kunnen maken.

Vanuit Coromandel doorgereden naar Rotura. Een stinkend dorp wat bekend staat om zijn zwavel dampen en pruttel potten. Natuurlijk alles van dichtbij bekeken en toch erg vreemd om dat modder zo zien te borrelen. Daarna doorgereden naar het 'Blue & green lake ', jammer dat het net een beetje bewolkt was waardoor we eht blauw/groene effect wat minder hebben kunnen zien.

Vanaf de blue en green lake richting lake Taupo gereden, onderweg nog een stop gemaakt bij de Huka Falls. De Huka Falls was erg indrukwekkend om te zien, een enorme waterval met helderblauw water.

In Taupo hebben we meteen besloten om de volgende dag (13 februari) de bekende Tongariro Alpine Crossing te gaan doen. Het is een 20 km lange wandeltocht over een vulkaanlandschap waarbij je de top bereikt van 1900 meter. We hebben bijna 8 uur gelopen waarvan het zeker 6 uur geregent heeft dus we waren tot op de onderbroek nat. Helaas was het op de top bewolkt dus we hebben niet van het uizicht kunnen genieten. Onderweg wel gelukkig de helder blauwe vulkaan meren kunnen zien. Toen we eindelijk beneden waren zijn we doorgereden naar lake Taupo en daar heerlijk aan het meer zitten bijkomen van de zware wandeltocht. De dag erna (spierpijn!!!) zijn we doorgereden naar Napier. Een kuststadje waarbij alles in de 'Art Deco' stijl gebouwd is. In Napier naar de I-site(VVV) geweest om wat informatie op te vragen en een plattegrond te zien want we wisten dat Thea en Rene ook op dat moment in Napier waren. Wij terug in onze bus om daar naar toe te rijden, horen we in een keer bekende stemmen. En ja hoor heeeeeeel toevallig liepen Thea en Rene precies langs onze bus. Hoe is het mogelijk aan de andere kant van de wereld!! Meteen maar lekker een 'Sauvy' gaan drinken en 's avonds heerlijk uit eten geweest.

Vanuit Napier zijn we doorgereden door hastings naar Masterton. Waar we op een camping eindelijk even al onze kleding hebben kunnen wassen. In Masterton was zelf niet veel te beleven dus maar doorgereden naar Wellington.

Wellington is een mooie en gezellige stad. we hebben ook geluk want het is prachtig weer strakblauwe lucht! In wellington zijn we met de cable car naar boven gegaan en hebben daar kunnen genieten van een prachtig uitzicht over de stad. Daarna in de oude St Pauls kerk gaan kijken, terug langs de oude regeringsgebouwen gelopen om vervolgens weer lekker in de haven terug te komen. Weer gezellig met Thea en Rene gaan eten, en hebben ze nu beloofd om met rust te laten ;).

We zijn nu klaar voor het Zuider eiland, morgen om 10:25 nemen de we Ferry naar de overkant. En zijn we klaar voor het volgende avontuur.

Dikke kus,

Cas & Lies

Mark en Diny

Fijn om te horen dat het leuk is, voor ons is het natuurlijk een beetje herinneringen ophalen, we waren daar ook in februari, mooie foto's !

Ellis en Hugo

Geweldig om te lezen wat jullie allemaal zien en doen! Mooie beelden en leuke verhalen. Veel plezier op het Zuidereiland, dat wordt ook weer een prachtige ervaring.

Pauline en Frank

Ziet er super uit. Echt leuk om jullie zo te volgen. Geniet er van en tot het volgende reisverslag. Veel plezier. Groetjes Pauline en Frank en een knuffel van Bo

elly en arno

Daar word je gewoon een beetje jaloers van. Geweldig wat jullie doen en daardoor allemaal zien en beleven.
Wij verheugen ons weer op het vervolg....

Michelle vG

Amazing!! Heel gaaf wat jullie meemaken zo. Leuke foto's ook, ik kan er alleen maar jaloers naar kijken en heb besloten dat ik ook echt die kant uit moet als ik klaar ben met m'n studie (eindelijk).

Enjoy!
Love, peace, happiness!

Frans & Miryam

Hoi kids! Hartstikke bedankt voor de mooi verjaardagskaart. Leuke reis, mooie verhalen, fantastische foto's. We worden zo een beetje opgewarmd & doorgezond in onze natte & koude wintertijd! Tot het volgende bericht...

anky en kees

prachtige foto's, inderdaad om jaloers op te worden, geniet ervan

Meike

Hej Lies & Cas!
Wat klinkt het allemaal super! Ook ik ben jaloers aan t worden achter mijn laptop! :D
Geniet van jullie avonturen en jullie gave mobiele huisje!

Liefs Meike

Hennie & Els

Als je last hebt van die stalkers uit Oss, dan zeg het maar hoor! Spreken wij ze wel even ernstig toe.
Zonder gekheid, superleuk om jullie zo te kunnen volgen. Mooie reis verder!

Marita

Lieve Lisa en Cas!
Leuk om jullie avonturen te lezen en wat een mooie foto's! Charlotte maakt het ook goed, we zijn erg benieuwd naar haar foto's! Heel veel plezier nog en geniet ervan! Heel veel groeten van alle van Erpjes!!

Trudy

Hoi Liza en Cas,
Eindelijk even genieten van jullie leuke avontuur daar aan de andere kant van de wereld.!
Genieten hoor!
Liefs Trudy

joop

Hoi Lies en Cas,
super jullie reisverslagen en de foto's. Het laat maar even zien hoe bijzonder de wereld is en het feit dat jullie er met volle teugen van genieten. Ga zo door en ontzettend veel plezier samen.
Groetjes