lizaencas.reismee.nl

Australie Queensland part 2

G'day mates,

Even weer een kleine update vanuit down under. Bij het vorige verhaaltje gingen we s middags met de castaways tour mee. Op 28 maartom 15:15 vertrok ons kleine vliegtuigje richting 'Middle island'. Deze vliegreis was er een om nooit meer te vergeten. We werden met een auto afgedropt op een klein stukje grasveld. Daar stond Bruce onze piloot te wachten bij het vliegtuigje. Voor we het door hadden zaten we eigenlijk al in de lucht. Prachtig uitzicht over Agnes water en the town of 1770. Bruce vroeg of we lekker zaten en ofhij een foto moest maken. Tuurlijk vonden we dat leuk en we gingen er goed voor zitten, nog voor we het wisten gooide Bruce zijn truckendoos open en drukte zo de punt van het vliegtuig naar beneden. Dit gaf een aardig achtbaangevoel en onze maag zat op een plek waar die niet thuis hoorde. Na flink wat gegil van ons en nog meer truck vanBruce waren we na een vluchtvan ongeveer 20 minuten op het eiland. Hierhebben wij de nacht doorgebracht metnog 13 andere mensen in tentjes aan de rand van het bos. 'S avonds een kampvuur gemaakt en een lekker beefstew gekookt met zijn alle. Lekker de avond doorgebracht met kampvuur, marshmellows enGoon (goedkope backpackers wijn). Weinig geslapen dienacht door alle dieren, reptielen en insecten die rond onze tent zaten. Maargoed een heerlijkeervaring zo alleen op een onbewoond eiland. De dag erna kwam Bruce ons weer ophalen, Liza mocht voorinin het vliegtuigje en Cas zatbang achterin.Tijdensde vliegreis zat Liza te vertellen dat ze eigenlijk wel bang is om te vliegen, waarop Bruce de motor even uit zette om te laten zien dat we dan niet meteen neerstorten. Heel leuk!! Thanx Bruce :)!

De dag daarna was het tijd voor ietsheel anders.Smiddags was het namelijk tijd voor de 'Scooterroo' tour. Samen met een groep hebben we op mini choppers(omgebouwde brommers) de omgeving van Agnes water gezien. Heerlijk heel de middag een beetje rond getourt en de zonsondergang in de Town of 1770 gezien. Prima middagje dus.

Vanuit Agnes water hebben wij de greyhound richting Rainbow Beach gepakt. Daar was het tijd voor de 3 daagse Fraser Island tour. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld voor de oostkust van Australie. Met 4 grote 4x4 jeeps zijn we op 1 april vertrokken. We hadden hele leuke groep dus het was meteen een gezellig boel in de auto. Ook daar sliepen we weer in tentjes met als matras het zand zelf, lekker voor de rugjes! Savonds lekker koken metde groep en lekker weer aan deGoon gezetten. Toen het donker werd werden wevergezeld door een groep Dingo's die ons kamp omsingelde. Gelukkig niks gebeurd door onze groepsleider 'Gaz' die ze op afstand wist te houden.Het eiland was echt prachtig met heel veel zand, mooie stranden en helder blauwe meren. Het rijden over het zand was ook een bijzondere ervaring en erg gaaf om te doen. Was op het begin wel even wennen omdat de auto door diep los zand moest. De laatste dag op het nippertje de laatste ferry van het eiland naar het vaste land gehaald, doordat alle auto's muurvast in het zand zaten. We hebben drie dragen echt genoten en hetwas een bijzondere ervaring die we niet hadden willen missen. De dag erna lekker uitgerust van deze dagen door lekker aan het strand te liggen in Rainbow Beach. Eind van de middag richting Carlows Sandblow gegaan, een grote zandduin met een prachtig uitzicht over Rainbow Beach.

Vanuit Rainbow Beach zijn we richting Noosa gegaan. Helaas vanwege alle paasdrukte hierinAustralie konden we daar maar twee dagen blijven. Alles in de omgeving zat volgeboekt en zelf Byron Bay wat eigenlijk onze volgende stop zou worden was vol of heel erg duur. We hebben helaas Byron Bay daarom moeten skippen (weer een goede reden om terug te gaan) en hebben een alternatieve route gepakt. Zijn uiteindelijk uitgekomen in Moolooba, wat een klein leuk plaatsje aan de kust was. Vanuit Moolooba zijn we een dag naar de bekende Australie Zoo geweest. Deze dierentuin is bekend vanwege de overleden Crocodile hunter Steve Irwin. Superleuke dag gehad van allerlei enge dieren vast gehad en fotos van kunnen maken. De bekende Crocodile show was ook erg gaaf om gezien te hebben.

We zijn nu onderweg naar Sydney en nemen vanacht de nachtbus vanuit Coffs harbour. Tot en met zondag blijven we in Sydney en reizen daarna door richting Melbourne. Waar op 19 april ons avontuur hier in Australie helaas alweer voorbij is. Maargoed nu eerst nog eventjes genieten van het laatste weekje hier!

Liefs, Lies & Cas

Ellis en Hugo

Hier krijgen wij wel een beetje de enge kriebels van.......maar wederom geweldig voor jullie zo te lezen.
Het stopt maar niet met de prachtige ervaringen. Gelukkig voor jullie nog een week of.......10? Heerlijk!

Hennie en Els

Mooi verhaal en heerlijke foto's weer. We genieten gewoon met jullie mee hoor.....op afstand.

Anky en kees

Klinkt alweer avontuurlijk geniet maar lekker

Rob en Laura

Kakadu!! Hoe gaaaf die omgebouwde scooters!! En een spannend nachtje met dingo's. Jullie maken wat mee! Nu heerlijk Genieten in Melbourne, benieuwd hoe het daar is! Lieve groetjes vanuit f- en enjoy Mates!!

Karien

Super leuk met die motortjes crossen! Haha Lies (natuurlijk) voorop en cas netjes achterop;)
Met t vliegtuigje landen op het strand en slapen op onbewoond eiland met allemaal gezellige mensen, klinkt top! Wat een foto's! mooi! tot jullie volgende story! x

Trudy

Heerlijk om jullie verhalen te lezen, ver van mijn bed, maar inleven lukt aardig hoor!
Prachtige foto's en jullie staan er enthousiast op , toppie!
GENIETEN-GENIETEN-GENIETEN-GENIETEN-GENIETEN!!!!

elly en arno

Het verhaal wordt steeds spannender. Het kan bijna niet meer worden ( lijkt het maar het is niet zo...)als je jullie ervaringen leest en daar automatisch een beeld bij vormt.
Dit wordt een schitterend boek straks.
Geniet "rustig" verder en neem ons verder mee leven naar de climax. Heel veel groetjes en tot het volgende verhaal!