lizaencas.reismee.nl

Zuidereiland Nieuw Zeeland

Na een prachtige tijd op het noorder eiland werd het 18 februari tijd voor het zuider eiland. Na een prachtige ferry overtocht van 3 uur kwamen we aan in Picton. Strakblauwe lucht en een heerlijke temperatuur kwam ons tegemoet. Vanuit Picton zijn we meteen naar een camping aan het strand gereden en hebben die middag van de zon genoten. Er werd ons meteen verteld dat dit weer voor dit jaar bijzonder was, aangezien het de slechtste en koudste zomer is in 80 jaar, lucky us ;)!

Vanuit Picton zijn we doorgereden naar het begin van de Queen Charlotte Track, deze track duurt5 dagen dus wij hebben alleen het begin gelopen. Prachtige track met supermooi uitizcht over de Fjorden. Daarna doorgereden naar Kaiteriteri vlakbij het Abel Tasman national Park. De dag daarna zijn we vroeg opgestaan omdat we een kayaktour door het Abel Tasman hadden geboekt. Dus de hele dag heerlijk samen in een kayak gezeten en genoten van het prachtige weer en het mooie uitzicht. Vanuit de kayak ons eerste wildlife gespot; zeehonden!

Na een heerlijke dag in het Abel Tasman national park zijn we doorgereden naar Greymouth. Een mooie tocht langs de westkust van Nieuw Zeeland. Onderweg gestopt bij de 'Pancake Rocks', een bijzonder natuurverschijnsel hier. En meteen nog meer wildlife gespot, hebben namelijk een groep dolfijnen gezien.

Vanuit het regenachtige Greymouth zijn we vertrokken richting Hokitita. Een leuk gezellig dorpje wat vooral bekend staat om de Jade stenen. Daarna richting de Franz Josef Glacier gereden. Helaas was het weer nog steeds regenachtig en koud dus hebben niet alles kunnen zijn. Toch dichtbij de glacier gekomen en wat mooie fotos kunnen maken gelukkig! Vanaf de Franz Josef zijn we naar de Fox glacier gereden alleen toen werd het weer steeds slechter dus daar helaas echt niks van kunnen zien. 'S avonds gestopt in Wanaka, een dorpje vlakbij queenstown. Een prima camping met zelfs een Spa, dus een lekker avondje zitten bubbelen tussen de bergen.

Vanuit Queenstown richting Te anau gereden om daar de volgende dag richting de beroemde Milford Sounds te rijden. Een prachtige weg, helder blauwe meren, berglandschappen en watervallen. De tocht afgesloten met een boottocht door de fjorden, waar we ook weer zeehonden gezien hebben. Savonds midden in de Milford Sounds geslapen wat erg bijzonder was.

Vanuit Invercargill zijn we richting 'the Catlins gereden' waar we een petrified forest hebben gezien. Erg bijzonder want daar hebben we onze eerste yellow eyed pinquin gezien. Verder staan er the catlins voornamelijk erg bijzondere bomen en hebben we kunnen genieten van prachtige witte zandstranden. Savonds richting nugget point gereden (thanx ellis en hugo voor de tip!) waar we een hele groep yellow eyed pinquins aan land hebben zien komen. Erg bijzonder en grappig om te zien.

Daarna was het tijd voor Dunedin, waar we eerst naar Otago Penisula zijn geweest. Een prachtig schiereiland waar we albatrossen hebben gezien. Daarna naar Dunedin geweest, een gezellig stadje waar we hebben kunnen genieten van de zon. Via de lonely planet hadden we gelezen dat de steilste straat van de wereld inDunedin te vinden was. Nou dat hebben we geweten we zijn er maar meteen opgereden maar zelfs met vol gas was het voor ons groen mobiele huisje een pittige klus om naar boven te komen!

Bij LakeTekapo een prachtige camping gevonden aan het meer. Een super helder blauw meer met uitzicht op mount cook. Was wel even schrikken toen we de volgende dag wakker werden, alle bergtoppen waren bedekt met sneeuw! Lekker die zomer hier :)!

Richting Hanmer springs een heerlijke winetasting bij het wijnhuis Mudhouse gedaan. Daarna doorgereden om de rest van de middag lekker in de beroemde springs te zitten.

Vanuit Hanmer Springs naar Kaikoura gegaan om walvissen te kunnen spotten maar helaas zat het weer niet mee en is onze tour gecancelled aangezien er 5 meter hoge golven op zee waren. Dus we hebben een goede reden om over een paar jaar weer eens terug te moeten naar nieuw zeeland ;)!

Zijn nu in Christchurch wat wel bijzonder is. Het centrum is afgesloten omdat alles in puin ligt en er kans op instortingsgevaar is. Huizen zijn leeg omdat iedereen bang is dat er weer een aardbevig komt, dus het begint hier zoals de mensen zelf zegen 'een aardige spookstad' te worden.

Ons avontuur in Nieuw zeeland zit er alweer bijna op maar wat hebben we genoten hier. Ondanks het weer echt een toptijd gehad en zoveel moois gezien. Ons groene mobiele huisje heefts ons prima vervoerd (eindstand tripmeter: 4890 km!!) en de mensen zijn hier echt zo vriendelijk. Leuke mensen ontmoet dus Nieuw Zeeland: We will return!!

Vanacht begint ons volgende avontuur alweer en vliegen we naar Brisbane in Australie!

Liefs, Lies en cas!

Danny JK

VET VET VET! Hoef je de ellende van NAC niet mee te maken Cas;)

Jopke

Super om te lezen en fantastisch om de mooie foto's te zien!!!! ENJOY!! #stiekemnogwatjaloers

X

Denise

Wowie wat een story weer! Super leuk! Geniet ervan! Kus

Chantal

Woooow! klinkt heel goed!! lekker tripje gehad met de camper dan, mijn god! haha super veel plezier nog en ik ben benieuwd naar het volgende verhaal!!

xxx

Simone

Wow lies! Wat klinkt het allemaal super gaaf! Jullie zijn volgens mij enorm aan het genieten! Super leuk!! Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal! Heel veel plezier met jullie nieuwe avontuur in Australie!

X

Mieke

Wat doen jullie véél! Mooi hoor!

Farina

Wat leuk allemaal !!! Zo te lezen vermaken jullie je wel :) ..mooie foto's ook. Veel plezier en wacht op jullie volgende verhaal ! Xx

Charley

Klinkt weer als een top story! Lekker aan t genieten jullie.
Have fun nog maties!

Liefs xx uit Bali

Ellis en Hugo

Wij krijgen steeds meer heimwee! Marët vertelde dat ze het leuk vond jullie te zien en spreken, jammer van de whale watch, maar idd gewoon een keer terug gaan. Blijf genieten van de rest van jullie trip. liefs.

Elly en Arno

Wat een geweldige verhalen. Je ziet het bijna echt voorbij komen. Jullie genieten echt van de natuur.(zo tussen de regels door te lezen)
Tot het volgende verslag! Goede reis.

Hennie en Els

Goed bezig. Vooral lekker zo doorgaan! Genietze!

anky en kees

prachtige foto's en mooie natuur. geniet er lekker van, dikke kus van ons

hilde van rossum

Hallo Liza en Cas, wat maken jullie veel mee. Alleen al die overweldigende natuur en alles daarom heen. Inmiddels zijn jullie in Australië aangekomen en ik ben benieuwd hoe jullie dat continent ervaren. Bovenal vind ik het fijn dat het jullie zo goed gaat. Hele hartelijke groeten, Hilde

Deborah

Goed veel kilometers gemaakt, maar zo te lezen is het allemaal meer dan de moeite waard! Heeel veel plezier in Brisbane en de rest van Australië! Enjoy mates xxx

Laura

Wat een gave foto's en verhaal met veel mooie momenten. Nu al onnoemelijk veel dingen gezien en de trip in Australië moet nog beginnen! Genietse nog, maar dat gaat jullie goed af zo te zien! Take care Mates! Xxx

Pauline en Frank

Wederom super mooie foto's. Mooi reisverhaal, jullie komen toch wel hele mooie plaatsen tegen in jullie appelgroene camper. Geniet ervan en tot het volgende reisverslag.
Groetjes vanuit een regenachtig Molenschot

heidi en arnold

wij hebben de nieuwste foto's gezien echt superprachtig leuk om jullie zo te zien genieten en wij genieten mee Te gek dat ze heidi uit dorst ook kennen zo zie je maar! lieve schatten een hele dikke knuffel van ons maak er iets moois van loveyou arnoldenheidi

Karien

Wauw klinkt weer goed! Bikkels door de stromende regen die lange tocht! En zelfs nog sneeuw meegepakt, dat kunnen niet veel mensen zeggen denk ik;)
Foto's zijn super mooi! Wat een uitzichten!
Geniet! & have a safe trip to Australia!xx