lizaencas.reismee.nl

Australie Queensland

G'day mates!

Na ons mooie avontuur in Nieuw Zeeland hebben wij 7 maart het vliegtuig gepakt richting Brisbane, Australie. Nou die vliegreis zullen we niet snel vergeten, ontzettend veel turbelentie en een gekke vrouw in de buurt van ons die het hele vliegtuig op zijn kop zette. Maar na 4 uurtjes vliegen waren we dan eindelijk in Brisbane. Bij de douane lang moeten wachten voordat we ons toeristenvisum kregen, en natuurlijk werd de tas van Liza eruit gehaald voor controle. Meteen een super aardige vrouw die ons een waslijst met dingen heeft meegegeven die we moesten doen in Australie.

In Brisbane een gezellig hostel vlakbij het centrum en 3 heerlijke dagen gehad. De stad rond gelopen, marktjes gezien, botanic gardens bezocht, zwemmen in het Lagoon met uitzicht op Brisbane, met de ferry brisbane vanaf het water gezien. In het hostel een gezellige 'free' BBQ gehad, en daarna lekker biertjes gedronken met de duitsers.

Zaterdag 10 maart zijn we richting Cairns gevlogen. Weer een leuk hostel gevonden midden in het centrum. 'S avonds met Saskia (oud collega Cas) en haar vriend Tim lekker gegeten en het nachtleven van Cairns meegemaakt. De volgende dag waren we dan ook niet veel waard... We hebben besloten om de eerste week in Cairns te blijven omdat we door het vele reizen in NZ zin hadden om een week rustig aan te doen. Vanuit Cairns zijn we een dagje met Tim en Saskia richting Kuranda geweest, een leuk hippie stadje midden in het regenwoud. Lekker door het stadje gelopen en de Baron falls bezocht. Ook zijn we vanuit Cairns vertrokken voor een dag naar het Great Barier Reef. Een bijzondere dag gehad, samen ook besloten om een introductie duik te doen. Supergaaf en enorm veel mooie vissen, schilpaddenen zelfsNemo gezien.

Vanuit Cairns hebben we de greyhound geboekt tot aan Melbourne en kunnen tussendoor zo vaak stoppen als we willen. Onze eerste stop vanuit Cairns was in Mission Beach. Echt een supermooihostel gevonden en hebben een heerlijk dagje daar gehad. Zijn smiddags over het beroemdegouden strand gelopen, waar we nog goed de gevolgen van de Cycloon Yasi van vorig jaar zagen. Smiddags opjacht gegaan naar de bekende 'Cassowary's' gegaan, deop een na grootste vogel ter wereld. Na de cycloon yasi zijn er veel Cassowary's doodgegaan dus ze zijn er nu nog maar zeldzaam. Wij hebben geluk gehad want we hebben er zelfs twee van dichtbij kunnen zien.

Vanuit Mission Beach zijn we richting Townsvile vertrokken. Vanaf het moment dat we aankwamen tot 2 dagen erna heeft het echt non stop geregend en bleek er zelfs een minitornado over Townsvillegetrokken te zijn. Wij hebben gelukkig van de mini tornado niks meegekregen maar van de regen wel. Er viel gemiddeld op een dag 200 mm regen, zoveel zijn wij zelfs als Nederlanders niet gewend. Maargoed we hebben ons goed vermaakt, gezellige mensen in het hostel en lekker naar de bios geweest. Woensdag21 maart was het plan om met de greyhoundrichting Arlie beach te gaan maar toen begon de ellende. Door de vele regenval van de afgelopen dagen waren alle rivieren om Townsville heen overstroomd en konden we dus niet weg. Uiteindelijk hebben wepas vrijdag de greyhound weer kunnen nemen om eindelijk weg te gaan uit Townsville!!

In Arlie beach hebben we zaterdag een cruise naar debekende Whitsundays eilanden gepakt. Wezijn vertrokken op een luxe catamaran waar zelfs een verwarmde spa voorop aan boord zat. Ook hebben we eindelijk de zon daar weer gezien, dus perfect weer voor een paar dagen door te brengen op een boot. Veel gesnorkeld en weer superveel verschillendevissen en koraal gezien, net een groot aquarium waar je in zwemt.Wel haddenwe veel wind dus de bootging aardig op neer, gelukkig kunnen wij daar goed tegen dus geenlast gehad van zeeziekte. Op de boot warenwe met nog 16 andere mensen, echt een leuke gezellige groep waar we veel mee hebben gelachen.De tweede dag vancruise zijn we naar Whitehaven beach gegaan, een prachtig wit zandstrand met helder blauw water. We hadden geluk dat wij daar als eerste waren dus hebben mooie foto's kunnen nemen zonder alle toeristen die we later tegen kwamen.Onderwegdoor het regenwoud naar Whitehaven nog wat spinnen en leguanen tegengekomen. De spinnen waren echt zo groot als Caspar zijn hand! Na 3 dagenvolle bak gerelaxed te hebben was het helaas tijd om terug te gaan. Als mooie afsluiter nog een groep dolfijnen naastde boot zien springen.

Vanuit Arlie beachhebben we de nachtbus richting'Town of 1770' genomen. Een klein gezellig surfstadje met heerlijk weer. Blauwe lucht en alleen maar zon!! Gaan vanmiddag mee met de Castaways tour, worden met een klein vliegtuige op een onbewoond eiland gedropt waar wede nacht met nog 14 andere mensen door gaan brengen. Spannend!!

We hebben helaas hier te langzaam voor de foto's. We zullen er een paar proberen en de rest volgt dansnel.

Liefs, Lies & Cas

p.s. We genieten echt voor de volle 100%!!

Hennie & Els

"Een paar foto's" zeggen ze dan! Het zijn er genoeg om te zien dat jullie nog steeds volop genieten (en een beetje jaloers worden we er wel van)!
Veel groeten!

Rob en Laura

Hiejaa! Ziet er nog steeds allemaal toppie uit! Wat een belevingen en gezelligheid! De foto's zijn het levende bewijs. Heel gaaf om te mogen zien en meelezen, om jaloers van te worden :D! Genietse nog Mates!! Have a good one! Xxx

sas en tim

Very nice !!! Ik kan alleen maar zeggen wouw ! geniet er van, ik weet deels wat er nog komen gaat hahah ! Maar ik ben nog steeds zo benieuwd naar dat cast away avontuur....

Charley

Wauwie wat een gaaf verhaal weer! Jullie maken genoeg mee zo te horen nice maties. Geniet er nog maar lekker van samen! Xxx

Ellis en Hugo

Wauw, wat maken jullie een mooie reis! Blijf genieten en plezier maken, wij kijken alweer uit naar het volgende verhaal!

chantal

klinkt wederom heel erg goed! ik zeg: voor de volle 100% blijven genieten daar! tot snel! xxxx

joop

Jééé, Cas en Lies, dat ziet er toch fantastisch uit, misschien moeten we ons boortje maar verkassen.
Mooi te zien hoe jullie met volle teugen genieten en wij doen dat met jullie. Heel veel plezier verder.
Groetjes vanuit een ..............Papendrecht

elly en arno

Spannend en geweldig jullie verhaal. je beleeft het op afstand. Veel plezier op het bijna onbewoonde eiland!!

Pauline en Frank

Wat een mooi reisverhaal. Dat jullie voor de volle 100% genieten is wel duidelijk. Geweldig om te horen en te zien dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Hopen dat jullie binnenkort de andere foto's online kunnen zetten.
Groeten vanuit een koud Nederland

Kees en Anky

Leuk om alle reacties te lezen. Blijf lekker genieten en tot op Skype, App, SMS of ouderwets de telefoon. Doe Jeroen Bour in Sydney ook onze hartelijke groeten.

Liefs